Blog untuk belajar buat duit online,serta tutorial tutorial yang membantu anda dalam kehidupan

Sabtu, 26 November 2011

Patriotikkah aku?

Patriotikkah aku dengan hanya mengibarkan bendera tatkala merdeka menjelang..
patriotikkah aku dengan hanya menyanyikan lagu negaraku dengan bersemangat ketika perhimpunan...
patriotikkah aku jika aku hanya berbangga dan bergembira dengan apa yang negara berikan kepadaku tetapi tiada apa yang aku berikan kepada negaraku....
patriotikkah aku dengan hanya menyorak gembira jika pasukan negara menang...

apakah yang aku akan lakukan jika kemerdekaan negara digugat?
apakah yang akan aku lakukan jika lagu negaraku dicemuh?
apakah aku akan membenci jika negara sudah tidak mampu memberi kepadaku?
apakah aku akan mencemuh jika pasukan negaraku kalah?

patriotikkah aku?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan