Blog untuk belajar buat duit online,serta tutorial tutorial yang membantu anda dalam kehidupan

Ahad, 24 Januari 2016

5 cara buat duit yang paling mengejutkan



Terdapat pelbagai cara kreatif untuk membuat duit di dunia ini ada yang biasa ada juga yang luarbiasa. Berikut diberikan 5 cara buat duit yang paling mengejutkan yang mungkin tidak pernah tercapai oleh akal anda.



1. Melanggan stokin    
     
                                       
Seorang usahawan dari Switzerland bernama Samuel Liechti telah memulakan pernigaan dimana beliau akan menghantar stokin beberapa kali setahun kepada pelanggan yang melanggan stokinnya. untuk 9 pasang pelanggan perlu membayar  $89 setahun untuk ia dihantar secara berjadual

2. Servis untuk diculik

Ya, anda pasti tak percaya bukan. ada servis dimana pelanggan membayar untuk diculik.Brock Enright, artis berusia 25 tahun, membuka perniagaan ini dimana pelanggan membayar ribuan dollar untuk diculik. Situasi peculikan adalah mengikut kehendak pelanggan.


3. Menjual 'kehidupan'

Menjual harga diri bukanlah sesuatu yang pelik.. tetapi menjual 'kehidupan'  merupakan cara yang amat ganjil untuk mendapatkan wang. Itulah yang dilakukan oleh Mike Merrill . Beliau membahagikan dirinya kepada 100 000 share saham dan menjualnya pada harga $1 sesaham. Para pemilik sahamnya bertanggungjawap menentukan hidupnya serta segala keputusan hidupnya bergantung kepada keputusan pemilik sahamnya.


4. Apps 'Aku Kaya'

I am Rich ialah sebuah aplikasi  iOS yang mana ia dijual dengan harga yang tidak masuk akal iaitu
$ 999.99 yang mana aplikasi ini tidak membuat apa apapun. Tujuan utama aplikasi ini dicipta untuk memuaskan ego orang kaya.


5. Pemeluk Profesional

Kepada sesiapa yang kesejukan atau forever alone yang mahu merasakan kehangatan pelukan manusia lain terdapat servis dimana anda membayar untuk dipeluk oleh pemeluk profesional, tidak lebih dari itu. Kadar bayarannya $250 hingga $400 sehari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan